TWIN DISC BCS TRIMPLAN
Systemen finns:
För båtar med en maximal hastighet under 40 knop (trimnivåmaterial: rostfritt stål)
För båtar med en maximal hastighet över 40 knop (trimnivåmaterial: aluminium)
FÖRDELAR MED TRIMNIVÅER:
Bättre prestanda
Akterlyft och bättre balans på båten.
Gå snabbare i plan.
Bättre propellereffektivitet.
Lutningsjustering.
Säkrare
Bättre synlighet.
Bättre manövrerbarhet vid låga hastigheter
Bättre effektivitet
Bättre motorprestanda
Lägre bränsleförbrukning
Båten stannar i plan även vid lägre hastigheter
TRIM-SYSTEM AV ROSTFRITTSTÅL:
Rostfria stålsystem finns för planing (maxhastighet 40 knop) och halvplanande båtar (maxhastighet 18 knop) upp till 40 meter.
Systemen inkluderar ett trimplan samt hydrauliska delar. Elektroniska kontroller och indikatorer finns som tillbehör till systemen.

TRIM-SYSTEM AV ALUMINIUM:
Trimplanssystem i aluminium finns för planande (över 40 knop) upp till cirka 35 meter.
Systemen inkluderar trimplan samt hydrauliska delar. Elektroniska kontroller och indikatorer finns som tillbehör till systemen.
ELEKTRONISK KONTROLL AV TRIMPLAN
Timplanen kan styras med en elektronisk styrenhet som indikerar timplanens position med sensorerna i cylindrarna. Timplanen kan justeras uppåt eller nedåt med en knapptryckning.
Systemet har en automatisk uppdragning när båtens motorer stängs av. Detta säkerställer att cylinderarmarna och tätningarna skyddas när timplanen inte används. Kontrollerna är vattentäta och IP65-kompatibla.
Master Clutch
MC-35 upp till 3,5 kNm
MC-50 upp till 5,0 kNm
MC-75 upp till 7,5 kNm
Mindre eller större Master Clutch är möjligt utifrån specifikation och volym. PTO/PTI
Olika positioner tillgängliga, klockan 9, 12 och 3
Anpassad ingångsfläns baserat på applikationskrav
Reducerad utväxling från 1.50 till 2.50:1, med steg om 0,25:1Diesel Mode
Möjlighet att generera elektricitet för att ladda eller för användning i andra system ombord på fartyget.
Electric Mode
Ökade möjlighet att driva fartyget i lägre fart.
Lägre utsläpp / bränsleförbrukning.
Minskat slitage på huvudmotorerna.
Bättre arbetsmiljö med lägre ljud och mindre avgaser
Boost Mode
Reducering av effekt och slitage på huvudmaskineri och andra möjligheter att matcha propeller genom att använda kombinerad effekt från både huvudmaskin och elmotorn.
Ladda ner råd och anvisningar
Vid frågor kontakta
Lukas Sjöström
Teknisk säljare Marin
070-5825409
lukas.sjostrom@transauto.se
Daniel Strömgren
Försäljningschef Marin
073-5457462
08-54602087
daniel.stromgren@transauto.se